آموزش زبان کودکان

غذاهایی که کودکان نباید بخورند

1397/3/14 14:46
نویسنده : امیرحسین
103 بازدید
اشتراک گذاری


خوردن غذا های سالم برای همه ی سنین مهم است ولی در کودکی از اهمیت ویژه ای برخوردار است پیدا کردن یک برنامه غذایی درست برای کودک کار بسیار دشواری است چون کودکان نسبت به آنچه می خورند حساس هستند.اگر مادر ها سعی کنند که بچه ها را از همان سنین کم به یک برنامه غذایی خوب عادت دهند سلامت او را تضمین کرده اند. در عین حال سعی کنید وابستگی کودک به کامپیوتر را ارتقا دهید

مقدمه
کودکان از همه ی غذا ها باید استفاده کنند ولی بعضی از مواد غذایی برایشان مضر است مادر ها باید این مواد غذایی را بشناسند و آنها را از دسترس کودک دور کند. بعضی وقت ها بزرگتر ها با دانستن این موضوع که فلان غذا از ارزش غذایی کمی برخورداراست از آن استفاده می کنند کودکان هم نیز همین گونه شاید مواد غذایی که خیلی دوست دارند از ارزش غذایی پایینی برخوردار باشد.

چند غذایی که کودکان نباید استفاده کنند
غذاهای گوشتی آماده و هات‌داگ
آب‌میوه‌های مصنوعی شطرنج و نوشیدنی‌های طعم‌دار
پـیــتــزا
دونات‌ها
انـواع پاسـتیـل‌هـای ژلـه‌ای و میـــوه‌ای
سیب‌زمینـی سرخ‌کرده
چیپس سیب‌زمینی البته باید مواظب جوش های پوستی هم باشید.
چیپس سبزیجات :
اگرچه چیپس سبزیجات هستند اما اغلب به اندازه ای فرآوری شده اند که بیشتر مواد مغذی خود را از دست داده اند . در هر اونس (۲۸ گرم) از آنها ۱۲۵ تا ۱۶۰ کالری انرژی و ۱۰ تا ۱۲ گرم چربی دارد. به جای آن می توانید از سبزیجات خرد شده به همراه سس مورد علاقه فرزندتان استفاده کنید.

مافین (مافین Muffin نوعی نان نیمه شیرین یا کیک است.نوع آمریکایی مافین به نام کیک فنجانی نیز خوانده می‌شود.)
کره بادام زمینی کم چرب :
کره بادام زمینی طبیعی دارای یک لیست مواد تشکیل دهنده کوتاه (فقط بادام زمینی) است و سرشار از چربی ها و پروتئین مفید است.

اما زمانی که کارخانه های تولید کننده چربی آن را کاهش می دهند حالت طبیعی و خاصیت خود را از دست می دهدچربی گرفته شده بایستی با ماده ای جایگزین شود و این جایگزین معمولا، شربت ذرت، شکر ، پروتئین سویا، روغنهای جامد هیدروژنه و منو- دی گلیسیریدها (چربی های مصنوعی) هستند.

ماستهای مخصوص کودک :
ماست انتخاب فوق العاده ای برای کودک شماست… البته به جز ماستهای مخصوص کودک. ماستهای معمولی شامل شیر و مواد فعالی است که نیاز کودک شما به کلسیم را برطرف کرده و دارای پروبیوتیکهای تقویت کننده سیستم ایمنی نیز هست.برخی تولید کنندگان ماست را فرآوری کرده و با افزودن شکر (۲ قاشق چایخوری در هر ۶۳ گرم ) طعم دهنده های مصنوعی و رنگهای خوارکی مثل قرمز و آبی، آن را ناسالم می کنند.

پسندها (1)

نظرات (0)