آموزش زبان کودکان

روشهای موثر پرورش خلاقیت کودکان

1396/9/13 16:02
نویسنده : امیرحسین
206 بازدید
اشتراک گذاری

۱-به کودکانتان اجازه دهید که تصمیمات ساده را او بگیرد: مثلا اجازه دهید که او تصمیم بگیرد برای نهار چه غذایی تهیه کنید یا آخر هفته کجا به گردش یا مسافرت بروید. این باعث می شودکه آنها بطور مستقل تصمیم بگیرند و این در واقع یک تمرین استقلال است.

۲-اجازه ندهید که کودک به تلویزیون و اینترنت وابسته شود: چون کودکانی که مدام توسط تلویزیون سرگرم هستند و از فکر خود استفاده نمی کنند، از منطق و قدرت تحلیل باز می مانند.

۳-آیتم هایی را در محیط کودک خود تدارک ببینید تا تخیل کودک را تقویت کنند: امکانات نقاشی، پازل ها، کتاب ها، وسایل ساخت کاردستی، همه و همه به افزایش خلاقیت کمک می کنند

۴-تکنیک طوفان ذهنی (انتخاب تمام راه حل های ممکن) را به کمک کودک خود تمرین کنید: مثلا یک شی خام مثل یک لوله کارتنی به او بدهید و با هم تمرین کنید که از آن چه چیزی می توانید بسازید؟ (تلسکوپ، برج یا حتی یک آدم)

نقاشی از راههای افزایش خلاقیت کودکان است

نقاشی از راههای افزایش خلاقیت کودکان است

۵-از کودک خود سوال های باز بپرسید: مثلا سوال هایی که با “چی می شد اگر..” بپرسید (اگه مردم می تونستن پرواز کنن چی می شد؟ یا اگر دلفین ها می تونستن روی خشکی راه برن چی می شد؟)

یا مثلا از کودک خود بخواهید چیزی را بهبود بدهد (بپرسید بنظرت چطور می تونیم اتاق پذیرایی رو سریع تر تمیز کنیم؟ یا چطور می تونیم به گل ها آب بدیم بدون اینکه با پارچ روی اون ها آب بریزیم)

روشهای موثر پرورش خلاقیت کودکان

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)